9 d'abril de 2024
L’Ajuntament de Cubelles ha posat en marxa la primera promoció de pisos de Protecció Oficial del municipi, 124 habitatges en règim de lloguer social que ja estan en construcció i que estaran disponibles a partir del mes de maig de 2025.
L’objectiu principal és facilitar l’accés a l’habitatge als col·lectius amb més dificultats per accedir al mercat de lloguer (persones grans, famílies monomarentals i monoparentals) i, especialment, evitar que les persones joves marxin del municipi, una tendència a l’alça que és especialment aguda entre la població de 20 a 35 anys.
Un 4% dels immobles de 2 habitacions es destinaran a persones amb diversitat funcional.
ELS HABITATGES
La promoció, anomenada Bruc, està ubicada entre l’avinguda Onze de Setembre, el carrer Clot del Bassó i el carrer Rovira i Virgili, i consta de 124 habitatges distribuïts en 4 blocs separats per zones comunitàries.
Els habitatges disposaran d’una superfície total útil d’entre 38,70 i els 70,60 m2. Hi haurà 12 habitatges d’un dormitori, 76 habitatges de dos dormitoris i 36 habitatges de tres dormitoris. Tots ells disposaran de balcó (d'entre 8,90 i 9,10 m2), pati o terrassa (d'entre 29 i 151 m2) i de plaça d’aparcament.
La promoció disposarà de la màxima qualificació energètica i comptarà amb un sistema d’aerotèrmia per a la producció d’Aigua Calenta Sanitària (ACS) i climatització (aire fred i calent).
PREU DEL LLOGUER
El cost de lloguer d’aquests habitatges oscil·larà entre els 370 i 590 € mensuals (amb despeses comunitàries incloses), en funció del nombre d’habitacions i dels metres quadrats, un preu que es situa molt per sota de la mitjana del lloguer al municipi, que actualment es troba en els 764€ segons l’estudi elaborat per al Pla Local d’Habitatge.
INGRESSOS ANUALS NECESSARIS PER OPTAR ALS HABITATGES:
(ingressos anuals bruts)
BASES D'ADJUDICACIÓ DELS 124 HABITATGES DE LA PROMOCIÓ BRUC
Pots consultar les bases de la promoció Bruc en aquest enllaç.
Pots consultar l'esmena a les bases de la promoció en aquest enllaç.
PREGUNTES FREQÜENTS
Tens dubtes sobre la promoció i l'adjudicació? Consulta les preguntes freqüents en aquest enllaç.
COM OPTAR A LA PROMOCIÓ?
Per optar als habitatges és imprescindible constar com a sol·licitant al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial i tenir les dades actualitzades (renda del 2023, entre altres). Si ja estàs registrat, comprova que tinguis les dades actualitzades.
Per tal de fer la sol·licitud al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial pots:
Cita per a l’oficina d'habitatge de Cubelles
Cita per a l’oficina del Consell Comarcal a Vilanova i la Geltrú