25 de maig de 2015
ERC torna en un plenari on repeteixen PSC, PP, CiU i Cubellencs-FIC i s’hi estrenen Cubelles sí es pot i Guanyem Cubelles
Unitat Cubellenca (UC11-RCat) ha guanyat les eleccions municipals a Cubelles amb 1.131 vots que es tradueixen en 4 regidors al nou Plenari. La segona força més votada és el PSC amb 717 vots seguida de prop per ERC que torna amb força amb 711 vots després d’una legislatura fora de la representació municipal i dos regidors en ambdues formacions. Són el mateix nombre de regidors d’una de les noves formacions, l’agrupació d’electors Cubelles sí es pot que ha obtingut 503 sufragis, el PP amb 494 i CiU amb 481.
ICV es queda amb un sol regidor amb els 440 vots obtinguts i la formació que obté representació en la propera legislatura 2015-2019 és Guanyem Cubelles que s’estrenarà al plenari gràcies als 376 vots. Finalment Anna Martínez repeteix com a regidora amb els 327 vots que ha rebut Cubellencs-FIC. Fora han quedat les noves formacions Sentit Comú i UCIN amb 227 i 109 vots, respectivament.
Nou plenari municipal
En la propera legislatura s’estrenaran fins a 7 persones noves al Ple municipal. A Unitat Cubellenca repeteixen Rosa Fonoll, José M. Ardila i Josep M. Hugué i s’estrenarà Raúl Mudarra enlloc de la fins ara quarta regidora d’UC11, Núria González.
Al PSC, que perd un regidor, repetiran Xavier Grau i José M. Écija, mentre que a ERC presenta dues noves cares com Joaquim Macià i Esther Pérez. L’agrupació d’electors Cubelles sí es pot estrenarà regidors en les figures d’Albert Tribó i Sarah Di Stefano. Al PP, que perd un regidor, es manté Noemí Boza i s’incorpora José Ramón Palomo. CiU segueix encapçalada per Noemí Cuadra que canvia de número 2 de Miquel Lara a l’exregidor d’UC11-RCat bona part de l’anterior legislatura, Xavier Baraza. ICV manté Narcís Pineda com a regidor mentre que a Guanyem Cubelles s’estrenarà en el càrrec Dani Pérez. Anna Martínez es manté com a regidora en aquest cas amb la formació Cubellencs-FIC, que hereta les sigles de la Federació d'Independents que tenia fins ara Entesa per Cubelles.
Mònica Miquel, Lídia Pàmies, Pere Lleó, Núria González, Prudencia Carrasco, Miquel Lara, Luis Alamán i Juani Navarrete, que eren regidors/es en finalitzar la legislatura 2011-2015 no seguiran al plenari. Mentre que Miquel, Carrasco, Lara i Alamán no repetien a les llistes d'ICV, UC11, PSC, CiU i PP, respectivament; González (amb UC11), Pàmies i Lleó (amb ICV) i Navarrete (amb la seva nova formació Sentit Comú), no han obtingut els suports necessaris per ser representants.