La mediació de l’Ajuntament permet els consumidors recuperar 6.800 euros

28 d'abril de 2016


Al llarg de tot el 2015, l’OMIC atén 347 consultes, la majoria relacionades amb la telefonia i els serveis bàsics



L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha aconseguit recuperar 6.858,12 euros mitjançant el seu servei de mediació entre clients i companyies. La xifra correspon als casos tancats al llarg del 2015, de manera que la quantitat podria créixer els propers mesos atès que encara romanen consultes pendents de resolució definitiva que, tanmateix, ja seran imputables a l’exercici 2016. A tot plegat també cal sumar les respostes favorables assolides després de la mediació de l’OMIC però que no comporten un reemborsament econòmic directe, com les reparacions sense cost addicional i les restitucions de serveis interromputs indegudament.

 

Segons s’extreu de les dades incloses a la memòria 2015 de l’oficina, al llarg de l’any passat es van atendre 347 consultes, la major part (el 44%, 154) corresponien a afectacions relacionades amb empreses de telefonia. A continuació, li segueixen els serveis bàsics com la llum, l’aigua i el gas (24%, 83); el comerç (11%, 39), i el sector financer (3%, 12). En aquest darrer cas, les reclamacions han baixat respecte altres exercicis arran, sobretot, de les sentències dels tribunals relatives a les clàusules sòl i la venda de preferents. L’OMIC també ha atès consultes sobre execucions hipotecàries així com les possibles fórmules per tal d’evitar-les.

 

Finalment, al llarg de tot el 2015, l’oficina d’atenció al consumidor ha desenvolupat accions diverses adreçades específicament als joves i estudiants, com els tallers Un cop d’ull al consum, Oh, la joguina no juga i Un forat al moneder; ha participat a la Xatonada i la Fira de Nadal, i ha col·laborat activament amb Ràdio Cubelles tractant temes d’actualitat en l’àmbit del consum.


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023