14 de febrer de 2025
El Servei Públic de Consum incrementa pràcticament un 40% els casos atesos respecte l’any anterior
El Servei Públic de Consum (OMIC) va gestionar un total de 490 casos al 2024. D’aquests, 345 són consultes d’informació, 142 reclamacions, dues queixes i una denúncia. El balanç anual d’aquest servei municipal constata un augment del 38% de gestions respecte l’any anterior, amb un increment de consultes del 69%.
Les mediacions en consum dutes a terme han permès recuperar 35.758,82 €, a més de resolucions favorables al consumidor com, per exemple, el retorn de productes. El 30% de les mediacions han tingut un resultat favorable per la persona consumidora, el 35% han estat desfavorables, en un 2% no s'ha obtingut resposta de l'empresa i el 33% restant s’han traslladat a altres administracions o bé la ciutadania ha desistit de la seva reclamació.
Pel que fa a la satisfacció dels usuaris, els resultats de l'enquesta realitzada pel servei indiquen una valoració positiva superior al 80% en termes d'informació, orientació, capacitat del personal i rapidesa en la primera resposta. A més, un 76% ha considerat útil la informació per resoldre les seves consultes, i un 88% tornaria a recórrer a l'OMIC en cas de tenir nous problemes de consum.
Durant el 2024, la Diputació de Barcelona va concedir dues subvencions a l'Oficina del Consumidor: una de 17.947 € per a l'acció “Suport OMIC” i una altra de 6.858 € pel “Servei de Mediació”, sumant un total de 24.805 €.