Cubelles vol aplicar les novetats en tecnologies de salvament al servei de socorrisme de les platges

20 de març de 2025


Aquests avenços poden millorar els temps de resposta i la coordinació entre els professionals en situacions d’emergència



El regidor de Salut, Josep Maria Hugué, i el regidor de Medi Ambient, Àlex Noheda, acompanyats per Eva Escardó, tècnica municipal de Medi Ambient, s’han reunit amb Ramsés Martí, instructor en rescat aquàtic, per conèixer de primera mà les últimes novetats en tecnologies de salvament per aplicar al servei de socorrisme de les platges.

 

L’objectiu d’aquesta trobada ha estat explorar la possibilitat d’incorporar aquestes noves eines i mètodes en la licitació del nou servei de socorrisme a les platges de Cubelles. Algunes d’aquestes tecnologies innovadores són els dispositius de localització i seguiment en temps real i els sistemes d’alerta immediata per als equips de socorrisme, entre altres. Són avenços que poden millorar significativament els temps de resposta i la coordinació entre els professionals en situacions d’emergència.   

 

Josep Maria Hugué ha destacat la importància de mantenir un servei de socorrisme dotat amb les millors eines disponibles per garantir la seguretat dels banyistes. “Volem estar a l’avantguarda en salvament a les platges perquè som conscients que la tecnologia pot jugar un paper fonamental per millorar l’eficiència dels equips de socorrisme i assegurar-nos que els nostres ciutadans i visitants gaudeixen del mar amb tranquil·litat”.  

 

Aquesta iniciativa forma part dels esforços continuats de l’Ajuntament per reforçar el servei de socorrisme a les platges del municipi. “L’adopció de tecnologies serà un dels criteris a tenir en compte en la propera licitació d’aquest servei”, segons Àlex Noheda, regidor de Medi Ambient.  


  • Socorrisme.jpg
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023