5 d'abril de 2024
El nou passeig Marítim no ha partit cap desperfecte fora de la inevitable entrada d’aigua i sorra pels accessos a les platges
L’Ajuntament de Cubelles ha contactat amb el Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic per determinar quina és l’actuació més convenient per a la platja Llarga. El tram més proper al Club Marítim Cubelles ha estat el més afectat pel temporal Nelson que va recórrer el passat cap de setmana tot el litoral català.
En declaracions a Canal Blau, Àlex Noheda, regidor de Medi Ambient, ha explicat que “és el punt on més hem de treballar perquè es deixi d’erosionar a la velocitat que ho està fent”. Aquest tram de la platja Llarga “està molt ben orientat a les corrents de sud-est i quan ve una corrent de xaloc pateix més que una platja que té un espigó una mica més de costat i la protegeix millor”, explica el regidor.
La regidoria ja es va reunir a finals del 2023 amb el Ministeri per estudiar les opcions existents per regenerar la platja Llarga de Cubelles, on la implantació d’un sistema dunar és més complicada per la manca d’espai. El Govern cubellenc aposta per cercar una solució a més llarg termini, tota vegada que “portem 30 anys fent aportacions de sorra, però queda clar que aquest sistema no està donant bons resultats”. Per això, el passat novembre va demanar al Ministeri que actualitzi l’estudi existent per a tot el litoral, entre Vilanova i la Geltrú i Calafell, per valorar accions comunes.
Pel que fa al recentment acabat passeig Marítim, l’afectació ha estat poca. La principal ha estat l’entrada d’aigua i sorra provocada pel temporal marítim, amb onades de fins a 3 metres, pels accessos a les platges. Per contra, no s’ha hagut comptabilitzar cap desperfecte estructural del nou passeig Marítim en el qual les mesures de resiliència han funcionat força bé.