L’Ajuntament posa en funcionament el nou minibus urbà de 21 places aquest estiu
9 de juliol de 2002
El servei tindrà una durada de tres mesos i permetrà fer una anàlisi de la necessitat potencial d´instaurar el servei de forma permanent.La prova pilot del servei de transport urbà, que ha de servir per fer un anàlisi de l´utilització del servei aquest estiu, es va iniciar dilluns en el seu horari habitual, a dos quarts de nou del matí. A les 12 del migdia, representants polítics, veïns i diferents mitjans de comunicació van inaugurar el servei de manera oficial fent un recorregut marcat pel servei.
Els primers usuaris del minibus de 21 places han coincidit a dir que "es tracta d’una necessitat molt reivindicada pels ciutadans i que ara cal conservar-lo". Dolors Barragan, veïna del Passeig Marítim ha dit que "canviarà el tricicle que utilitza per fer les compres pel bus urbà"</b<, mentre que Jaume López creu que "ara és qüestió d’adaptar-se als horaris". Teresa Fernández explica que "a partir d’ara serà una comoditat anar de la zona Marítima al centre per fer les compres i anar al metge". Lluïsa Albesa, veïna de Mas Trader II ha descrit de “perfecte aquest nou servei de transport perquè no haurà de dependre de ningú per anar al centre on fa diversos cursos de manualitats”, qui ha afegit que “serà més còmode desplaçar-se a Vilanova amb tren perquè el bus et deixa a la porta”. Jesús Gil i Remei Esparsa, veïns de Mas Trader II insisteixen a dir que “el que cal ara és conservar aquest servei que s’ofereix de forma pilot utilitzant-lo al màxim”.
L’Ajuntament ha invertit uns 2.400 euros en aquesta prova pilot que durarà fins al setembre i permetrà unir les urbanitzacions de Mas Trader I i II i Corral d’en Cona amb l’estació de Renfe i el sector Marítim.
El trajecte, que va des del sector Marítim fins a Mas Trader té una durada de 30 minuts. Per a la baixada de Mas Trader fins al sector Marítim, el minibus surt del carrer Goya-carrer Antoni Tàpies i tarda uns 16 minuts en arribar a la plaça del Mar-carrer Mallorca, on es tanca la volta sencera al municipi.
Segons ha explicat el regidor de Dinamització Econòmica, Antonio Peregrina "ara fa tres anys hi va haver una primera experiència amb l’ampliació de la línia de mar, que anava de Sitges a Cubelles". Es va incorporar un trajecte de 20 minuts, que anava de la benzinera situada al costat de l’Hostal del Foix en direcció a l’urbanització de Mas Trader. "Aquest servei, que no va ser molt rentable pel poc ús que en van fer els usuaris, es va prestar durant el temps que va funcionar aquesta línia de mar", ha dit el regidor. Les diverses reivindicacions dels ciutadans han servit perquè l’Ajuntament torni a plantejar-se la possibilitat d’afrontar de cara a l’any que ve la posada en funcionament de manera fixa del servei de transport urbà. De fet, diu Peregrina que "s’estudien dues possibilitats: la compra d’un bus o la contractació del servei". De moment, aquesta prova pilot permetrà fer una anàlisi de l’utilització del servei aquest estiu, amb possibilitat de posar-lo en marxa de forma definitiva a partir del gener de 2003. La implantació d’un transport urbà permanent és una gran aposta social, que respon a una reivindicació social que permetria a tota la població desplaçar-se còmodament. De moment, aquest està condicionat "a les conclusions que s’obtinguin de la prova pilot", explica Antonio Peregrina.
El minibus funcionarà de dilluns a divendres i en horari de mati (de 8,30 a 13 hores) i de tarda (de 17 a 21 hores). El preu únic del bitllet serà d’un euro, tot i que la primera setmana el minibus serà gratuït.
Ajuntament de Cubelles
- Plaça de la Vila, 1
- 08880 Cubelles