Joan Vidal i Urpí designat oficialment fill predilecte de Cubelles

12 de gener de 2023


L’acte oficial de nomenament serà el pròxim 22 de gener, a les 11 hores, al Centre Social Joan Roig i Piera



En Joan Vidal i Urpí serà designat oficialment fill predilecte de Cubelles en un acte públic que se celebrarà el pròxim 22 de gener al Centre Social Joan Roig i Piera, a les 11.00 h. El 30 de desembre va finalitzar el termini per a la presentació d’al·legacions a l’aprovació inicial, que va tenir lloc en el ple del 17 de novembre de forma unànime. En no haver-hi cap posicionament contrari, la designació ha quedat aprovada definitivament.

 

Joan Vidal i Urpí (Cubelles, 1951) és l’historiador local amb més publicacions sobre el passat de la nostra vila. N’és autor, o coautor, de 'Les caramelles de Cubelles (1900-1990)', 'Festes, costums i tradicions populars de Cubelles', 'Els carrers de Cubelles', 'Història gràfica de Cubelles (1900-1970)', 'Cor l’Espiga. Una història centenària (1900-2000)', 'Història gràfica de Cubelles (1970-2000)', 'El Círcol Cubellenc (1890-1939)', 'Els anys de la postguerra i l’auge turístic a Cubelles (1939-1970): de la repressió a l’especulació', 'Cubelles desapareguda', 'Diccionari de la Guerra Civil a Cubelles'. A banda de les publicacions locals, Vidal ha participat, entre d’altres, en els llibres 'Un segle de futbol català (1900-2000)' i 'Diccionari del Barça'.

 

Va ser el pregoner de la Festa Major de Cubelles l’any 2014 essent el primer de la nova etapa del model de pregó de la Festa Major. En l'àmbit cultural, social i esportiu ha fet la majoria dels papers de l’auca. Actor de les representacions d’Els Pastorets i altres obres teatrals; cantaire històric d’El Cor l’Espiga; fundador i únic president de l’entitat d’estudis cubellencs Amics del Castell; membre impulsor de la Societat Recreativa l'Aliança, CF Cubelles o del mateix Cor l'Espiga; també va tenir una etapa al capdavant de la regidoria de Cultura, entre els anys 1983 a 1994, i alcalde la vila fins al 1999, substituint a l'Isidre Piñol en representació de l’Entesa per Cubelles.

 

El seu nom se suma a la llista de fills predilectes i adoptius de Cubelles al costat de Joan Pedro i Roig, Conxa Baró Jimènez, Francesc Estapé, Josep Andreu "Charlie Rivel", Darius Huguet, Antoni Pineda, Dolors Thomas, Víctor Alari i Paulina Andreu Schumann.

 

L’acte de designació oficial de Joan Vidal i Urpí es complementarà amb un dinar homenatge organitzat per la comissió creada a l’efecte i que integra, entre d’altres, Antoni Pineda, també fill predilecte de la vila.


  • Presentació llibre Vidal
  • Presentació llibre Vidal
  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023