6 de març de 2025
L'activitat, impulsada per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l'Ajuntament, tindrà lloc el 14 de març al mercat setmanal
Per commemorar el Dia Mundial de les Persones Consumidores, el mercat setmanal del divendres 14 de març acollirà una acció amb la finalitat d’evidenciar l’impacte dels envasos d’un sol ús que s’acostumen a utilitzar en mercats de venda no sedentària i donar a conèixer alternatives més sostenibles.
Durant la jornada s’animarà als visitants a interactuar en una dinàmica que recrearà una “falsa” parada del mercat. Les persones que hi participin rebran bosses de cotó reutilitzables facilitades per la Diputació de Barcelona i altres obsequis.
Aquesta acció s'inclou dins la campanya de sensibilització de la Diputació de Barcelona de l’àrea de Comerç i Mercats, vinculada a la prova pilot de Mercats Setmanals Sostenibles. Cubelles serà el primer dels 14 municipis on es durà a terme la iniciativa.
Campanya 'Si sembla fake, ho és'
En el marc del Dia Mundial de les Persones Consumidores 2025, la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments i consells comarcals de la Xarxa Local de Consum, promou la campanya 'Si sembla fake, ho és', a favor del consum responsable i adreçada a adolescents i joves.
Aquest col·lectiu és especialment vulnerable a les estafes i enganys que circulen per les xarxes socials i són, a més, el col·lectiu que menys reclamacions posen als Serveis Públics de Consum. De tots els expedients que ha tramitat la Diputació de Barcelona, només l’11% provenen de persones entre 18 i 35 anys.
La campanya vol alertar de les males pràctiques que proliferen a les xarxes socials i a les plataformes digitals i apropar els Serveis Públics de Consum a tota la ciutadania, però especialment al públic més jove.
Es pot consultar més informació sobre aquesta campanya al següent enllaç.