Comunicat en relació a l’escola bressol La Draga

13 de desembre de 2023



Amb relació a la vaga que estan duent a terme les persones treballadores de l’escola bressol La Draga, l’Ajuntament vol informar de la situació actual i dels passos duts a terme fins ara per resoldre aquest conflicte laboral entre el personal i l’empresa Créixer Junts, concessionària del servei:

 

1. Des que es va iniciar la vaga, l’Ajuntament de Cubelles ha intentat mediar entre l’empresa i les treballadores per contribuir a la resolució del conflicte, sense que fins ara hagi estat possible arribar a un acord entre ambdues parts. L’Ajuntament ha mantingut les següents reunions:

  • Amb el personal de La Draga, assessorades pel sindicat USOC, per conèixer la motivació de la vaga i recollir les seves reivindicacions.
  • Amb representants de les famílies, en dues ocasions, per recollir les seves reivindicacions per a la millora del servei.
  • Amb l’empresa Créixer Junts, en almenys tres ocasions, per instar-los a negociar amb les treballadores.
  • Amb la secretària general del sindicat USOC i el seu representant (telefònicament).
  • Amb el sindicat CCOO, que representa algunes treballadores que tenen procediments judicials oberts contra Créixer Junts pendents de judici.

2. Després de les reunions mantingudes amb les famílies, el personal i els sindicats, l’Ajuntament ha recollit dos tipus de reivindicacions: salarials i de millora del servei.

 

3. Amb la voluntat de millorar el servei públic d’escola bressol que s’ofereix a les famílies i assegurar la millor educació i atenció possibles als infants de 0 a 3 anys de Cubelles, l’Ajuntament ha encarregat la reelaboració del pla de viabilitat del servei (l’estudi que ha de servir de base per a la redacció del nou contracte que ha de publicar-se de forma imminent). La nova proposta, entregada ahir 12 de desembre a les treballadores i els seus representants, contempla les següents millores:

  • Increment del personal docent amb 2 educadores més a jornada completa, el que suposa 5 professionals més del que estableix la normativa. Actualment, a la Draga hi ha 13 professionals, 3 per sobre del que marca la llei per a una escola de 9 aules.
  • Ampliació de la jornada del personal de neteja per disposar d’una persona a temps total i una mitja jornada.
  • Ampliació a jornada completa de la dedicació del personal de cuina.
  • Establiment del creixement del cost del personal de la nova concessió en un 8%, triplicant la proposta inicial, repartit de la següent manera:

- 3% el primer any

- 2% el segon any

- 1,5% el tercer any

- 1,5 el quart any

  • Recollir en les clàusules del contracte la valoració amb major puntuació d’aquelles ofertes que garanteixin que els increments de preus (IPC) no es puguin absorbir, proposin millores salarials per damunt del que estableix el conveni col·lectiu del sector i equiparin les diferents escales salarials del personal de l’EBM La Draga.

 

4. Tot això suposa el compromís municipal d’incrementar l’aportació que fa l’Ajuntament al finançament del servei, que en l’actualitat és de 55.998,50€ (incloent el cost del personal de reforç) a:

  • Any 1: ................ 80.382,01 €
  • Any 2: ................ 91.278,43 €
  • Any 3: ................ 99.614,20 €
  • Any 4:............. 108.075,00 €

5. L’Ajuntament considera que aquesta proposta compleix amb les millores del servei reclamades i, alhora, promou la millora de les condicions salarials de les treballadores. Malgrat tot, la proposta no ha estat acceptada i el personal i els seus representants sindicals mantenen convocada la vaga, centrada en la millora salarial, que es concreta en:

  • Garantir per escrit l’increment salarial de les treballadores per damunt del 8% establert a l’estudi econòmic. L’Ajuntament ha consultat tant al Departament d’Ensenyament de la Generalitat com als serveis jurídics municipals sobre aquest punt, i tots coincideixen que el que es demana queda fora de la legalitat, ja que aquest increment salarial no es pot incloure com a condició d’execució dins el futur contracte.
  • Sol·licitar que l’Ajuntament assumeixi el cost dels salaris de les treballadores durant el període de vaga.

 

6. L’Ajuntament vol informar, tanmateix que, en contra d’algunes informacions que s’han fet públiques, actualment tot el personal de La Draga té una retribució per sobre del que estableix el conveni sectorial, produint-se casos en què es perceben retribucions anuals 14.000€ per damunt del que s’estableix. Amb el nou contracte les retribucions s’incrementarien un 8% per a tot el personal, independentment que l’empresa concessionària ofertes també com a millora un increment major, la no absorció d’aquests i altres complements.

 

7. L’Ajuntament manté la voluntat, com fins ara, de col·laborar en tot el que sigui possible per tal de resoldre el conflicte laboral entre l’empresa i el personal. Malgrat tot, com a administració, una de les funcions de l’Ajuntament és defensar l’interès públic, assegurant la viabilitat econòmica del servei, el compliment de la normativa de contractes del sector públic que impedeix, entre d’altres, que els plecs recullin sous per damunt de l’establert al conveni col·lectiu fora de les subrogacions dels salaris del personal que l’empresa que assumeix la concessió ha de mantenir. 

 

8. L’Ajuntament demana, tanmateix, que les legítimes reclamacions es realitzin sempre mantenint la cordialitat i el respecte, tant per als representants polítics com per als treballadors/es de l’Ajuntament de Cubelles.

 

9. Seguim treballant per treure, els propers dies, uns plecs que permetin disposar del millor servei municipal d’escola bressol.


  • Icone facebook
  • Icone impressora
Logotip CC Ajuntament de Cubelles
  • Plaça de la Vila, 1
  • 08880 Cubelles
  • Fax 938951023