Itinerari 2. Rutes per la natura

TEMES: Cultura, Esports, Interès general, Medi Ambient, Dinamització Econòmica, Turisme

Plaça del Castell, Costa Cunit, Costa d’en Serra, El Foix.

Fàcil

Durada: tres hores, a peu.

100% Ciclable. Alguna pujada força tècnica, abans d’arribar a Costa Cunit.

Aquest itinerari circular, que recorre una mica més de vuit quilòmetres i presenta un desnivell de cent seixanta metres, té com a punt de partida Cubelles. Transcorre entre el Garden Center (seguint el pal indicador) i el riu Foix, després de les naus industrials, més tard creua l’autopista i puja suaument per la pineda més important del municipi. Es tracta d’una pineda típicament mediterrània, on podreu observar plantes com el bruc, algun margalló i, amb una mica de sort i silenci, potser veureu fins i tot un esquirol. Al llarg del camí que transcorre pel bosc trobareu clarianes des d’on es poden contemplar unes magnífiques vistes de Cubelles i la plana de Vilanova i la Geltrú.

Poc abans d’arribar a la urbanització de Costa Cunit, veureu una de les masies més maques dels voltants, anomenada Puigdetiula, i un cop a la urbanització, al carrer Urà,  trobareu un petit mirador amb unes vistes impressionants del puig de l’Àliga, la Talaia, el Montgròs, les muntanyes del massís del Garraf i el mar, tot un veritable espectacle.

En aquest recorregut, i quan canvieu la direcció (de nord a sud) i us dirigiu de nou a Cubelles, entrareu en la zona de la costa d’en Serra, on podreu veure la pedra calcària, típica del Garraf, que aflora a la superfície i es deixa dibuixar per l’acció de l’aigua. És curiós mirar cap a Cubelles i veure al campanar de l’església de Santa Maria, com si fos una fita i punt de mira del rumb que cal seguir.

Molt a prop de la carretera asfaltada, a la qual us porta aquest itinerari, i després de creuar el fondo d’en Salvi, a mà dreta, trobareu un pi de dimensions molt respectables.

Anireu a buscar el llit del riu Foix fins a arribar a la carretera de Mas Trader. Deixeu a  l’ esquerra el Molí de la Palma i entreu a Cubelles pel carrer dels Horts, que forma part del nucli antic de la vila. Passant per davant de l’església arribareu a la plaça del Castell,  que és el final de l’itinerari.

Recordeu que al costat de l’Oficina de Turisme hi ha l’exposició permanent dedicada al pallasso Charlie Rivel.

Powered by Wikiloc

Centra els elements al mapa