4 de març de 2022
L’Ajuntament realitza aquesta millora per reduir el risc d’accidents mentre la Diputació de Barcelona no executa la reforma integral
L’Ajuntament de Cubelles ha executat aquesta setmana les feines de microfresat i instal·lació de bandes reductores de velocitat a la carretera que uneix Mas Trader i Costa Cunit-Cubelles. L’objectiu principal de la intervenció és “millorar la seguretat de la circulació, mentre que la via no es reforma integralment per la Diputació de Barcelona, qui n’és la titular”, ha explicat el regidor Josep Maria Hugué, regidor d’Espai públic.
La carretera de Mas Trader a Costa Cunit-Cubelles és de titularitat de la Diputació de Barcelona, qui el maig passat va presentar el seu Pla zonal de carreteres, dins del qual es contempla la redacció de l’estudi informatiu d’aquesta via amb un pressupost aproximat de 2,7 milions d’euros, les obres de la qual s’iniciarien l’any 2024. Són prop de 4 quilòmetres i mig que separen el centre del poble de la urbanització cunitenca, que es passaria a anomenar B-4351, que tindrà una amplada i unes característiques estàndard, per convertir-la en una carretera adaptada a l’ús actual, per on passen centenars de vehicles diàriament.
En aquell moment, l’Alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, va anunciar que “en alguns trams de l'accés a Costa Cunit haurem de fer alguna actuació més, a banda de les que ja hem fet, per millorar la seguretat”. Aquesta actuació respon a aquesta responsabilitat amb la seguretat viària dels usuaris de la carretera, majoritàriament veïns i veïnes de Cunit.