15 de gener de 2025
Les sessions tenen per objectiu oferir eines i recursos per a l’acompanyament educatiu dels infants i adolescents
La regidoria d'Ensenyament de l'Ajuntament de Cubelles, en col·laboració amb els centres educatius del municipi i amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha organitzat un cicle de xerrades adreçades a les famílies. Aquestes sessions, que es desenvoluparan entre els mesos de gener i octubre de 2025, tenen com a objectiu oferir eines i recursos per a l'acompanyament educatiu i emocional dels infants i adolescents.
Programa de xerrades:
Emocions, xarxes socials i fills. Com els combinen? La importància dels límits en l'ús de les xarxes socials (12 - 16 anys)
Aquest espai formatiu per a famílies amb infants de 12 a 16 anys, està pensat com un taller on poder reflexionar sobre l’acompanyament a una identitat digital saludable. Es tractaran temes preventius i sensibilitzadors des d’una vessant sòcio-emocional, tenint en compte l’edat, les necessitats i els límits que és important posar com a adults. Donarem una visió positiva parlant de bones pràctiques i de com enfortir les relacions que tenim amb els nostres fills i filles combinant connexió i entesa amb fermesa amable que puguem sostenir.
Data: 22 de gener de 17.30 a 19.30 h.
Lloc: sala d’actes de la Biblioteca municipal
Inscripció: oberta a través del web de l’Ajuntament de Cubelles
Educació i comunicació (0 - 6 anys)
Hi ha una relació indispensable entre l’educació i la comunicació que va més enllà d’una conversa mitjançant l’intercanvi d’informacions. Un bon procés de comunicació amb infants de 0 a 6 anys ens permet establir relacions enfortides, ja que seran capaços de compartir qualsevol tema sense tabús, sempre i quan els referents també ho facin i prediquin amb l’exemple. Durant el desenvolupament del llenguatge els infants construeixen la seva personalitat, i és per això que està a les nostres mans reconèixer quins són els principals efectes que pertorben la comunicació per tal de crear nous espais i eines per afavorir-la.
Data: 17 de febrer de 14.30 a 16.30 h.
Lloc: escola Mar i Cel
Inscripció: del 27 de gener al 12 de febrer a l'agenda del web municipal
Xarxes socials, límits i fills: la importància dels límits en l'ús de les xarxes socials (6 - 12 anys)
Aquest espai formatiu per a famílies amb infants de 6 a 12 anys, està pensat com un taller on poder reflexionar sobre l’acompanyament a una identitat digital saludable. Es tractaran temes preventius i sensibilitzadors des d’una vessant sòcio-emocional, tenint en compte l’edat, les necessitats i els límits que és important posar com a adults. Donarem una visió positiva parlant de bones pràctiques i de com enfortir les relacions que tenim amb els nostres fills i filles combinant connexió i entesa amb fermesa amable que puguem sostenir.
Data: 11 de març de 16.30 a 18.30 h.
Lloc: escola J. A. Charlie Rivel
Inscripció: del 17 de febrer al 5 de març a l'agenda del web municipal
La dificultat d’acompanyar els adolescents. Eines per ajudar els fills i filles a créixer (12 - 16 anys)
Aquest espai formatiu per a famílies amb adolescents de 12 a 16 anys és un espai pensat com un taller on poder entendre millor l’etapa de l’adolescència. Com a adults, és important conèixer-nos a nosaltres mateixos/es, saber i descobrir quines emocions ens destapen els nostres fills i filles i com podem fer un acompanyament respectuós d’aquesta etapa tenint consciència i fent eleccions que ens portin a viure una vida familiar amb més harmonia. La mirada que tenim cap a ells i elles té una importància cabdal. Comprendre millor qui són i per quin moment passen facilitarà un acompanyament que els ajudi a créixer i a caminar cap a l’etapa adulta.
Data: 9 d’abril de 17.30 a 19.30 h.
Lloc: Institut Les Vinyes
Inscripció: del 17 de març al 2 d'abril a l'agenda del web municipal
Xarxes socials, límits i fills: la importància dels límits en l'ús de les xarxes socials (6 - 12 anys)
Data: 15 d'octubre de 16.30 a 18.30 h.
Lloc: escola Vora del Mar
Inscripció: del 22 de setembre al 8 d'octubre a l'agenda del web municipal